Wednesday, November 09, 2005

Nu börjar jag!


Ingemar Svensson har tagit steget! Ska skriva om allt möjligt som händer mig i vardagen tänkte jag, därav blognamnet "Vardagsmat". Nyligen hade vi Halloweenfest hemma, därav fotot. Jag ser betydligt friskare ut annars kan jag tala om. "Vi" är Ingemar, dvs jag själv, min fru och min dotter. Det blir nog att jag skriver en hel del om dom också.

Jag är svensk, 34 år, från Stockholm, boende i Panama i Centralamerika, jobbar som Director, Advise på stort svenskt företag. Frugan, vi kallar henne S, är 26 år, från Rio de Janerio, bor också i Panama (vilken tur!) och tar hand om vår dotter om dagarna (fast hon är bra sugen på att börja jobba!). Dottern G i sin tur är 18 månader, från Panama och bor med mamma och pappa. Vi är en ganska internationell familj således. A esposa och jag pratar portugisisika hemma, det blir engelska endast då vi grälar, hehe. På jobbet blir det spanska mest men även engelska, svenska och portugisiska. Jag tycker det är så jäkla coolt att jag pratar fyra språk bra!

Dottern G har börjat säga saker men det blir mest gulliga ljud. S pratar portugisiska med henne och jag svenska, på dagis blir det spanska så hon är nog ganska bortkollrad egentligen. Hon har en liten pekbok med svensk text och häromdagen sa hon "bil!" och pekade på fönstret när en bil tutade förbi utanför. Jag blev alldeles varm i bröstet och det var så att det brände till i ögonvrån av stolthet men så pekade hon på mig och sa "mamma!"... Det tar väl ett tag till innan hon länkar ord och betydelse. Hej då för idag!










0 Comments:

Post a Comment

<< Home


  • Ingemar Svensson TRAVELMAP :