Wednesday, May 14, 2008

Picknick på Djurgården

[Editor´s note: Nu har vi flyttat till Sverige!]

Ojojojoj, vilket väder det var i lördags! 25 grader i luften och solen som sken från en klarblå himmel. Vi fixade en picknick på Waldemarsudde, tanken var att kolla in Quarnevalen på eftermiddagen men det sket sig, det var för skönt att ligga i solen och slappa...

Skönt att ligga och ta igen sig lite emellanåt!

"Va!? Är det där min farbror Harald?"

"Hahaha! Fan, jag hittade det, Pepes Bodega! Ligger bakom hotellet!"

Jag hade fixat rosmarinsdoftande lammfärsbiffar som vi käkade i wraps med grekisk sallad och Tzatsiki. Karina och Gustavo kom förbi på cykel.

Harald flög mastodontdrake, vinden var det lite si och så med dock.

Otroligt fint var det! Nu, några dagar senare regnar det och är kallt som bara den. I morse när jag gick till jobbet var det faktiskt varmare i mitt kylskåp! Det håller åtta grader, utomhus var det fem... Men snart kommer nog värmen igen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


  • Ingemar Svensson TRAVELMAP :