Monday, September 21, 2009

Kräftskiva hos Hoffmans

Jag hade gått och misströstat några veckor redan. "Det är försent!", tänkte jag. "Det blir ingen kräftskiva iår". Oj, vad fel jag hade. Nog för att det var lite kallt utomhus men det gick ändå förträffligt att slörpa kräftor och sjunga snapsvisor så här sent på året, när kölden blev alltför svår flyttade vi in i värmen och åt Chili con Carne istället.

ICAs jumbokräftor (spanska?) var väldigt goda men de kinesiska jag köpte var bara att slänga

Bänkade vid bordet

Bänkade vid det andra bordet

Jag gjorde en Västerbottenpaj för första gången i mitt liv, den blev ganska bra tycker jag. Inte en smula blev kvar vilket får tolkas som ett gott betyg.

Tjejerna hade dansshow och fick medaljer

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


  • Ingemar Svensson TRAVELMAP :