Sunday, May 01, 2011

Pimp my rorkult!

Projektet är i hamn och jag blev nöjd.

Rorkulten hade inte fått sig en översyn på flera år tydligen så jag skruvade loss alla metalldelar och belägg, slipade och slipade, sedan betsade jag och la på sju lager fernissa. Första lagret hade 50% fernissa (International) och 50% förtunning (International #1), andra lagret mer fernissa än förtunning, tredje lagret ännu mer fernissa etc. De sista två lagren var 100% fernissa. Metalldelarna fick sig en putsning med Autosol. Som pricken över i gjorde jag ett lindat handtag av tjärad märling med makramédetaljer bestående av två valknopar.

Klar att skruvas fast i hjärtstocken igen!

2 Comments:

At Sun May 01, 05:53:00 AM, Blogger Mr Harry Boy said...

Ser snyggt ut. Själv lade jag på ett lager på min rorkult, utan utblandning mm, efter en halvtimme började det regna såklart... Men verkade klara sig. Rock and roll!

Dr Svensson

 
At Mon May 09, 04:46:00 AM, Blogger Vardagsmat said...

Haha, rock on!

 

Post a Comment

<< Home


  • Ingemar Svensson TRAVELMAP :