Thursday, November 07, 2013

I Manila

Ute på resande fot igen. Det blev jobb i Manila ett par dagar. Bodde hos Anders och Angelica, precis som förra gången jag var här, för tre år sedan. Kalas med 300 m till kontoret. Det var ganska molnigt men inte så farligt med regn. För att vara säker på att det inte skulle regna bar jag omkring på ett paraply vart än jag gick. Har jag inget paraply börjar det nämligen regna direkt, en naturlag tydligen.

Det blev en hel del restaurantbesök; en thairestaurant (Peoples?) på Greenbelt 4, japansk mat på Tonkatsu, som förutom att vara namnet på restauranten tydligen också är ett sätt att panera mat i pankomjöl på (kalasgott) och jättebra spanskt på ett ställe alldeles bredvid Anders huskomplex. Spanjorerna höll tydligen till här i 350 år, det satte förstås sin prägel på kulturen. Lite kuriosa, 'puto' och 'mamón' är inte enbart sexuellt laddade skällsord i spansktalande länder, de är även bakverk i Filippinerna! Således...'Får jag en bögj*vel och två k*ksugare att ta med, tack'...

1 Comments:

At Sat Nov 09, 08:14:00 AM, Anonymous Anonymous said...

Kul att läsa

Harald

 

Post a Comment

<< Home


  • Ingemar Svensson TRAVELMAP :