Wednesday, July 19, 2006

Grillfest igen!

I helgen hälsade Silvias kompis Fabiana (eller Fafá som alla säger) på från Rio de Janeiro och då blev det ännu ett grillpartaj på terassen. Vi hade det mesta hemma men åkte iväg till stormarknaden Extra och köpte kött, is och passionsfrukter, sedan slet jag vid grillen i mitt anletes svett medan tjejerna latade sig i solen.


Det blev även att jag blandade några Caipirinhas, övning ger färdighet! Recepttips; i en mixer häller man innehållet av en passionsfrukt, tre matskedar socker, rejält med is och Cachaça så man täcker allt. På med mixerlocket. Skaka loss, gärna med Red Hot Chili Peppers Dani California i bakgrunden. Häll upp i grogglas och drick.




Gabriela känner lugnet.

Efter maten tog vi det lugnt ett tag och sedan åkte vi för att titta på möbler till övervåningen. Det mesta var dock stängt så det blev inte mycket möbelshoppande utan vi visade Fafá stan istället. På kvällen blev det ostfondue, det var ett tag sedan vi åt det faktiskt. Gott. Lördagskvällen avslutades med hyrd actionrulle.

2 Comments:

At Thu Aug 17, 09:27:00 AM, Anonymous Anonymous said...

Hej hej!
Via Haralds Japan-blogg hittade jag (idag # pinsamt# några månader sent) länk till din blogg.
*gapskrattar*
Jag gav länken till haralds sida till några kompisar då de var intresserade av Japan och fick kommentarer tebax om att Harald är så rolig. Jag säger bara en sak 'Harald kan slänga nåt gammalt över sig, Ingo rules!'
Nej, skämt åsido, kul att ni mår bra! Och, vilken prinsessa Gabriela är :)!!!!!!
Hälsa Silvia!
Många kramar Liliann

 
At Thu Aug 17, 03:05:00 PM, Anonymous Anonymous said...

Hejsan! Jo tack, vi har installerat oss här i Brasilien. Mycket knog på jobbet, det är väl därför det kallas arbete, hehe. Vi börjar få en hel del kompisar nu, Silvia letar jobb och Gabriela går i skolan och växer lite varje dag.

 

Post a Comment

<< Home


  • Ingemar Svensson TRAVELMAP :