Thursday, February 14, 2008

Alla Hjärtans Dag

Min kära hustru Silvia och jag pratade om Alla Hjärtans Dag igår. Hon förklarade att hon tycker att "Alla Hjärtans Dag är ytterligare ett bevis för att den kapitalistiska elitens övergrepp mot den kuvade massan stärkts via ett påtvingat och på artificiellt och förljuget vis ökat konsumtionsbehov som bottnar i skuldkänslor och rädsla att stå utanför! Att mannen köper dyra blomster till sin hjärtevän på just denna dag är ingenting annat än ett tecken på svaghet och dessutom brist på fantasi!"...

Men, så fick hon höra att det inte bara är blommor som gäller utan även smycken och choklad och då sa hon "Åh min lilla gubbe, jag älskar Marabous ljusa choklad i lyxförpackning, den kostar inte så mycket extra och skulle du få för dig att köpa ett smycke så har jag sett en jättefin diamantring på Guldfynd för bara 3999 kronor. Puss på dig, min älskling!"...

Happy Valentine's Day, Silvia!

1 Comments:

At Fri Feb 22, 08:29:00 PM, Blogger MARTHA THORMAN VON MADERS said...

muito bom teu blog, mas não quer que brasileiros visitem? que pena porque gostei. meu blog é marthacorreaonline.blogspot.com

 

Post a Comment

<< Home


  • Ingemar Svensson TRAVELMAP :