Wednesday, May 11, 2011

Stappling, den nya sporten

Jag har uppfunnit "Stappling"!

Det är som jogging fast man stapplar fram i spåret. Det hela går ut på att komma i mål utan att spränga några viktigare blodkärl. Man får inte ha för god kondition utan måste föra en strikt diet av fastfood, chips och cola. Man kan dricka strawberry proteinshakes men bara om man blandar ut med riktig sylt! En skvätt grädde är inte fel heller.

Stapplade 7,4 km på 56 minuter idag förresten! Och 8,3 kilometer på 1:06 i Måndags. 13 augusti är det Midnattsloppet som går av stapeln. Tio kilometer under 60 minuter är målet. Men... I vanlig ordning börjar jag väl googla 'var köpa dopingpreparat i Västerort', 'måste ha ryssfemmor nu' och 'kan man få i sig för mycket astmamedicin?' någongång i slutet av juli när jag upptäcker att hela sommaren gått utan att jag sprungit en meter!

1 Comments:

At Thu May 12, 11:14:00 AM, Blogger Mr Harry Boy said...

Jag kan rekommendera 10 km-spåret i Hellasgården, det kommer göra dig gott!

Dr Svensson

 

Post a Comment

<< Home


  • Ingemar Svensson TRAVELMAP :