Monday, October 22, 2007

Jättebubblor

Under senaste besöket i den svenska hufvudstaden besökte jag Designtorget och köpte med mig ett jätteblåsbubble-kit bestående av något slags såpapulver samt tre plaststavar med olika figurer längst ut på (svan, groda samt trollslända).

I lördags var vi nere vid poolen och då passade det sig bra att leka med jättebubblor tyckte jag. Sagt och gjort, jag hällde ner jättebubblepulver i en liter varmt vatten och lät det stå i en kvart, sedan var det bara att doppa plastfigurerna i den grumsiga vätskan och svänga i luften och -SHAZAMM- så hade man jättebubblor! Gabriela och jag fick "bubbla" själva i ungefär tre nanosekunder innan vi omringades av smågrabbar som ville prova att göra bubblor.

Jag tror jag upptäckt en rolig hobby! Fast nu har jag inget jättebubblepulver kvar... Ack å elände!

Projektledaren försöker lägga upp riktlinjer och fastställa konkreta mål för att kunna mäta måluppfyllandet... Det blev mest kaos efter ett tag!

Gabriela i doppartagen.

Alla ville hjälpa till att ro projektet i hamn.

Dokumenterade jättebubblor!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


  • Ingemar Svensson TRAVELMAP :