Sunday, November 11, 2007

Hemma från BB

Vi kom hem från BB idag och vi är nog lite stressade allihop.

Jag trodde vi fixat allt men så jag fick stränga förhållningsorder från svärmor som är på besök att köpa legerade kastruller för att sterilisera nappar och nappflaskor i, aluminium och teflon är förbjudet tydligen, sedan kom Erics gudfar och gudmor på lunch, sedan åkte jag till apoteket för att köpa allehanda medikamenter och salvor, sedan blev det en vända till kastrullaffären igen, denna gång för att köpa en legerad tekanna för att kunna koka dricksvatten som ska steriliseras (utifall Silvias bröstmjölk skulle sina)... Jag försökte invända att vi redan har en dotter som överlevde trots aluminiumkastruller i Panama och att det finns typ sex biljoner människor på jorden nu och sammantaget har det säkert knallat omkirng en 20 biljoner vuxna Homo Sapiens Sapiens på vår jord och inte ens en bråkdel av dom la ut flera hundra spänn på en tekanna och de levde långa liv ändå men det fick jag inget gehör för så det var bara att pallra sig iväg och tjacka en tekanna!

Nu är kastrullprojektet slutgiltigt i hamn (1200 spänn senare, men va fan, klart grabben ska ha legerade kastruller!), alla har ätit och är nöjda och sover (tillochmed svärmor!) och jag sitter och uppdaterar bloggen men nu ska jag också gå och sova!

Saludos / En lycklig pappa

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


  • Ingemar Svensson TRAVELMAP :