Saturday, December 24, 2005

God Jul!

God Jul till hela världen!

Nu ska vi vara snälla mot varandra och inte stressa och vi ska äta knäck och köttbullar och dricka glögg och ha på oss fina kläder och öppna klappar. Vi ska ha världens bästa julafton och inte bråka och så tar jag och steker köttbullarna och prinskorvarna men vem kan diska? OK, det är lugnt, jag diskar väl också då! God Jul liksom, haha. Åh, vad trevligt vi ska ha!

...

Visst visste jag väl att vi skulle ha lutfisk men måste vi köpa så mycket fisk, den är ju inte gratis precis och det är ju inte alla som äter. Jag tycker någon annan kan diska vitsåskastrullen eftersom den blir så jäkla kladdig och jag inte ska äta någon lutfisk. Vem ska diska vitsåskastrullen? Vem ska DISKA vitsåskastrullen frågade jag? Oj, nu börjar Kalle Anka! Kom och titta! Jag vet att vi alla är över trettio men det är ju tradition. Traditioner måste man ju hålla på för fan! Silvia, este programa e o mismo tudos os anos. Chato? Nao, e chato nao. Men gå inte ifrån, alla ska sitta och titta tills det är slut. Gabriela, ajajaj - släpp prydnadstomten, den får man inte ha sönder. Släpp. Släpp! SLÄPP! Men sluta gråta nu! Kan ni sluta prata mitt i Kalle Anka då! Nehej, då stänger vi väl av då. Sådärjanublevnivälglada! Nej, jag skiter väl i Kalle Anka. Ska vi äta istället? OK. Visst var det goda köttbullar!? Jo, de är Mamma Scans. Jag hade inte tid, ork eller lust att göra egna. Mamma Scans är väl bra. JA MEN SKIT I OCH ÄTA DÅ! För tusan, det finns en massa annat på bordet att äta...

...

Jaha, ska vi öppna klapparna då? Oj, tack, kalsonger - precis vad jag behövde. Oj, tack, strumpor, precis vad jag behövde. Oj, tack, en slips, precis vad jag behövde. Oj, tack, en såssked, precis vad jag behövde. Oj, tack! En flaska Single Malt! PRECIS vad jag behövde!!!

...

Hick! Fan va ja blir lesschen aschå! Man planerar å planerar men det blir aldrig som man vill det schka bli! Ischtället schitter man här och gråter schå schnoret rinner på en. Näschta år schka jag fan fira jul på Mallisch. Enscham!


...

Men så gick det som tur var inte till! Det blev en riktigt, riktigt trevlig julafton i år med julmys och många skratt kan jag tala om.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


  • Ingemar Svensson TRAVELMAP :