Tuesday, August 15, 2006

Fars Dag

I söndags var det Fars Dag här i Brasilien och för att fira hade Silvia bjudit in gäster till lyxlunch beställd från stans bästa cateringfirma och Gabriela var nyklippt och med nya kläder på sig dagen till ära men jag råkade visst supa mig redlös redan klockan tio på morgonen och jag kommer inte ihåg någonting alls. Fan att spriten ska vara så billig härnere... Fotografier visar mig krypandes på vardagsrumsgolvet efter Silvias kusin som visst hade på sig kort-kort.

Renates far ville tydligen ge sig på mig men han är gammal och fick en infarkt istället. När ambulansen åkt fick man ringa på brandbilen eftersom jag tydligen tänt Cohibas-cigarr med gaslågan på spisen, sedan stängt av gasen men på något sätt skruvat på den igen utan att tända så att säga! Ingen vet hur länge gasugnen stod på innan jag ragglade in i köket igen. Med tänd cigarr hängande i mungipan! Ka-boom.

När eldsvådan väl var släckt åkte lunchgästerna hem, tydligen hade jag slagits med brandmännen som skulle släcka min cigarr så de tvingades ringa polisen. Silvia packade en väska och tog med sig Gabriela till sin mor och far inne i Sao Paulo medan jag mixade Caipirinhas i det som fanns kvar av köket. Lustigt, enda minnet jag har av Fars Dag är att mina Caipirinhas smakade lätt av sot! Nu, såhär efteråt förstår man ju varför, hehe.

Dagen slutade dock lyckligt, grannens dörr stod öppen (de flydde antagligen när de hörde mitt kök brisera) och jag hittade en gedigen samling romsorter i vardagsrummet. Jag vet det för polisen visade mig bilder från övervakningskameran grannen installerat.

Jajemensan, här är det precis som vanligt således! Förutom att jag antagligen inte kommer ut mot borgen den här gången utan får räkna med 12 till 18 månader. Nästa Fars Dag tar vi alltså på anstalten, kan bli kul.


Pappa får jättefin handduk med tryck gjord av Gabriela på Fars Dag!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


  • Ingemar Svensson TRAVELMAP :