Wednesday, November 04, 2009

I Abu Dhabi

Åter i Abu Dhabi. Det är riktigt, riktigt varmt utomhus. Och svinkallt inomhus; istapparna hänger på gardinstängerna. Kanske är det därför som jag har åkt på en förkylning?! För svininfluensan kan det ju inte vara, jag menar, Förenade Arabemiraten är ju muslimskt och fläsk är ju förbjudet här! Hohoho...

Som vanligt är maten otroligt god. Jag bor på Sheraton Abu Dhabi och frukosten är verkligen delikat; jag rostar nybakat rågbröd och lägger på rikligt med Hummus eller Tapenade. Det finns även en gucka gjord på torkade tomater, vitlök och olivolja som är helt fantastisk. Kaffe och apelsinjuice till. Det räcker. Det finns visserligen ett helt berg av kakor, sockerkakor, gräddbakelser, muffins och dough-nuts att välja och vraka mellan men, som bekant - jag bantar ju. Ibland kanske det slinker ner en California Roll, mest för att det är ett kul alternativ på frukostbrickan. Emellanåt har det även landat melonskivor, kiwi, dragon fruit, annanas, fikon och en och annan jordgubbe på brickan. Ostar finns det ett helt berg av men då har jag tagit det lugnt och bara smakat på en eller två, max tre sorter. Som sagt, jag bantar ju så man får ta det lite lugnt...

Utanför kontoret

2 Comments:

At Fri Nov 06, 09:47:00 AM, Blogger Mr Harry Boy said...

Låter lyxigt i Abu Dhabi. Är det ett ställe man åker på semester eller är det enbart jobb som drar folk dit så att säga?

Dr Svensson ifrån Japan

 
At Fri Nov 06, 11:24:00 AM, Blogger Vardagsmat said...

Jobb. Fast Dubai är semesterställe, det ligger nordväst om Abu Dhabi typ 90 min med bil.

 

Post a Comment

<< Home


  • Ingemar Svensson TRAVELMAP :