Monday, April 24, 2006

På besök i Washington D.C.



I helgen besökte jag Anders och Angelica i Washington igen. Det blev aktiv relax kan man säga, dvs inte mycket sömn men många roliga och annorlunda aktiviteter.

Anders hämtade upp mig på Dulles Intl Airport på fredagkvällen. Tyvärr blev Chorizon jag hade med mig från Spanien beslagtagen i tullen, den betraktades väl som kemiskt vapen och jag ska enbart vara glad över att jag slapp kroppsvisitering med plasthandskar iallafall! Angelica var i Kanada för att fixa arbetsvisum, hon har nämligen precis fått jobb på IMF. Stort grattis. Anders jobbar på Värlsdbanken. Vi åkte hem till Anders, slängde in väskorna, jag tog en snabb dusch, bytte kläder och sedan ramlade vi ut på stan. Först käkade vi thailändskt och sedan sammanstrålade vi med Anders kompisar Jesper och Ludvig på Guarapo, ett ställe som klassats som "Latin/Middle East lounge" (!?). Där var det fullt av folk och ett live band som spelade salsa och moderna latino hits med Juanes och Shakira. Jag kommer ihåg att vi bluddrade om allt möjligt, exemplevis att Brokeback Mountain hade varit mycket mer intressant om den rollbesatts med Angelina Jolie och Jessica Alba än av två killar! På Guarapo blev vi kvar tills de stängde och jag somnade på Anders bäddsoffa vid klockan 4:00 AM någongång.

Nästa morgon var det regnigt, kallt och blött. Anders hämtade Angelica på flygplatsen och sedan åkte vi till Chevy´s och käkade tex-mex. Våra Margaritas serverades i glas som mest påminde om dopfunter till volymen!

Efter lunch åkte vi hem och sov! På kvällen käkade vi middag på en sjysst restaurant i Alexandria tillsammans med Chipa och Evelyn, två kompisar till Anders och Angelica. Efter maten åkte vi till downtown Washington för att partaja på riktigt. Efter två ställen jag inte kommer ihåg namnen på hamnade vi på ett ställe i Georgetown, det var packat med studenter. Riktigt bra musik! Jag och en tysk vid namn Martin katalogiserade musiken som "Old School Hip Hop med uppdaterade basslingor"... Somnade vid 4:00 AM igen.



På söndagen blev det en väldig tempoväxling i och med att vi bestämde oss för att ta det lugnt istället för att flänga runt på en massa olika ställen. Således åkte vi till St Michaels i Maryland nordost om Washington. Vi hade tur med vädret och solen sken och det var ganska varmt. St Michaels är en jättefin, stylad liten stad dit hippa Washingtonbor åker för att idka "antiquing" samt äta kokta krabbor. Vi åkte till The Crab Claw och beställde in 18 krabbor. Det hela går till på så sätt att servitören helt sonika häller ut de kokta krabborna direkt på bordet, sedan går man till anfall med varsin träklubba, servetter och ganska mycket öl! Otroligt gott.

BEFORE...

AFTER...

Hemresan retade aptiten och vi åkte till en vietnamesisk restaurant för att äta (bland annat) de bästa vårrullarna jag ätit någonsin! På kvällen tog vi det väldigt lugnt och satt bara och pratade om ditten och datten till klockan 1:00 AM.

En otroligt trevlig helg. TACK så jättemycket, Anders och Angelica!

1 Comments:

At Mon Apr 24, 07:40:00 PM, Blogger Eddie South Islet said...

Tror att man ställer in om "anyone", "registered users" eller "registered user on this blog" för att bevilja/utesluta kommentarer. Verkar som att det andra alternativet är förinställt.

Ska försöka skriva i Indien. Om jag inte blir magsjuk... som Harald tyfligen blev där.
Annars skriver jag om resan när jag är hemma igen.

Coolt med VOR. Visste inte att rutten i år gick till USA? Har Ericsson en VOR-bår som du är med och seglar???
År 2001 var jag med jobbet i Frankrike i La Rochelle som var näst sista etappen innan målgång. Skoj men vi var bara med på följebåt. Vår kund Assa Abloy hade vinstvittring med just i La Rochelle fastnar de i starten i en boj med ankarlinan eller nåt. Vi bevittnar det hela. Trist. Fast skoj ändå. Hehe.

 

Post a Comment

<< Home


  • Ingemar Svensson TRAVELMAP :