Saturday, November 21, 2009

Havsöringsfiske på Gålö

Jag fick ingenting, inte ett skit!

Jo, ett bottennapp fick jag! Och kaffe. Och tortellini. Med mat och kaffe i magen och med solen som sken från klarblå himmel blev det dock en väldigt skön dag. Jag provade lite nya drag, bland annat en rödsvart kustwobbler vid namn Vicke, den tror jag mycket på även om det inte blev något idag. En Rappala Glidin Rap som ser ut som en aborre (limited edition!) blev också blöt. Liksom en shad tail med vit kropp, grön rygg och röd stjärt. Som sagt, även om det inte blev någon fisk så var det en väldigt härlig dag.

I aktion

Den tilltänkta landningsplatsen...

Härligt väder. Trots att det regnat ganska mycket flera dagar i sträck var det inte särskilt kyligt i luften.

Mitt vapen; Niofots Shimano Alivio-spö med Abu Cardinal 504-rulle, 0.30 lina och Rappala Glidin Rap. Inte fan hjälpte det!



Robinson Gålö 2009 - hur ska det gå när T-spriten till trangiaköket tar slut?

Solen gick ner bakom horisonten runt 15:30

3 Comments:

At Sun Nov 22, 03:21:00 AM, Blogger Mr Harry Boy said...

Synd med utebliven fisk, men det är bara att fiska på. Trevliga bilder, härligt med svensk kust/skärgård.

Dr Svensson

 
At Sun Nov 22, 09:23:00 AM, Blogger Vardagsmat said...

Precis, det var en kalasdag.

 
At Tue Dec 01, 10:34:00 AM, Blogger Unknown said...

Oi Suecão
Born to win finally!!
Meu...vc. ta ficanod careca!!!!

[]
Carlão

 

Post a Comment

<< Home


  • Ingemar Svensson TRAVELMAP :