Friday, May 05, 2006

Visumansökningsprocessrapport # 2

I mejlet från advokaten stod det "Möte hos Delegacia do Trabalho imorgon klockan 9:30 AM. Ta med pass i original, arbetsvisumansökningsregistreringsdokument utfärdat av Policia Federal i original, äktenskapsbevis i original samt två 3x4 passfoton i färg med vit bakgrund". Jag tog med det som meddelats och infann mig på Delegacia do Trabalho 9:30 AM. Klockan 9:35 AM var jag tillbaka ute på trottoaren igen!

Det tog fem minuter för advokaten att visa mig till en tjänsteman som utan att lyfta blicken tog ett av passfotona, kollade namnet i passet, klistrade in fotot i en liten blå bok, lade fram ett papper som jag skrev på och sedan fick gå ut igen. Varför jag måste ta med två foton är fortfarande oklart. Skönt hursomhelst att proceduren gick så fort. Jag vet fortfarande inte vad det var för bok som mitt foto klistrades in i, varför jag tog med äktenskapsbeviset eller var någonstans i processen för att fixa arbetsvisum jag befinner mig men skitsamma, det verkar som att saker och ting rullar på.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


  • Ingemar Svensson TRAVELMAP :